dimecres, 3 de novembre del 2010

Nou accés a València des de la V-31



Estimada amiga / Estimat amic,
s'han posat en marxa un projecte de carretera a l'Horta Sud que, si es construeix, degradarà encara més el paisatge de l'Horta que molta gent volem mantenir i torna a veure's amenaçat seriosament amb aquest projecte (camins tradicionals, parcel·lació, conreus, séquies, alqueries...). La carretera (de quatre carrils) trencaria la comarca amb una actuació forassenyada que difícilment dóna solució a l'objectiu que es proposa: "alleugerir el trànsit a l'entrada a València pel sud des de la pista de Silla". En lloc d'això el que sembla que es pretén és donar una eixida còmoda als últims macroprojectes urbanísitcs aturats de la comarca: Santa Anna d'Albal, Nou Mil·leni de Catarroja o Sociòpolis... El traçat que es proposa partiria en dos una gran zona d'Horta ben conservada entre Alcàsser i la ronda sud entre els termes de Catarroja i Paiporta. Seria una altra barrera enorme, una més a afegir al recorregut de l'AVE o a l'autovia Albal-Torrent.
A través de l'enllaç d'ací davall els promotors volen saber l'opinió que mereix aquesta carretera i el valor que concedeixen els ciutadans de la comarca al paisatge que travessa. Si vols o pots, ocupa cinc minuts completant l'enquesta. Només hi ha de termini fins a l'11 de novembre. Estaria bé que, com a mínim, els gestors d'aquesta nova agressió tingueren l'opinió en contra de la gent sensible que no volem degradar més el nostre territori.

Associació Cultural el Barranc de Paiporta


http://www.msingenieros.com/web/PPP/index.html

2 comentaris:

  1. He arribat a “EL BARRANC de Paiporta”

    I ho he fet passejant -eufemisme que empre com a verb llegir- pel Nou accés a València des de la V-31.
    Absurd projecte, com uns altres tants que, al meu parer, no haurien d'anar més enllà de la utopia, d'una quimera dels desgoverns municipals. I no m'estenc massa, no “m'enrotlle”, que diuen els moderns. Només deixar paleses la meua gratiud i la meua enhorabona. Però també la urgència, com sempre, que la gent s'assabente d'allò que hi volen fer, en sa casa.
    Que els pobles de l'Horta han d'emetre les seues opinions, i només tenen temps-eh, tenim!- fins a l'11 de novembre. L'espai confús farà el que puga. Però, i si l'oposició es mou també? És una emergència.
    Amunt EL BARRANC de Paiporta. Poble limítrof amb Catarroja, pobles ambdós que volguérem salvar. Entre altres molts, tots!, els de les Hortes de València. Una abraçada. I, per a acomiadar-me, torne a tirar mà dels moderns: Ens veem!

    ResponElimina
  2. SOBRE L’ENQUESTA


    Volia fer-vos alguns suggeriments a tenir en compte a l'hora de respondre l'enquesta. Encara que no sé el valor que tindrà l'enquesta ni el cas que en faran cal ser prudents. Moltes de les fotografies són enganyoses, perquè estan descontextualitzades: és possible que un enllaç de carreteres no siga molt bonic, però potser està enmig d'una zona d'horta que no necessita que l'enllaç siga tres voltes més gran, per exemple. És per això que caldria anar amb molt de compte quan valorem les fotografies: si a moltes d'elles els donem un valor baix, tal vegada estem donant un valor baix al conjunt de la comarca.
    I igualment quan contestem les preguntes i fem valoracions.

    Ací baix us copie el que he posat jo



    Pregunta 3. En general, és encara bo. Molt millor del que fan creure algunes de les fotografies.


    Pregunta 4. Tota la part de l'Horta Sud i comarques veïnes amb el seu territori dedicat a l'agricultura encara i les construccions tradicionals que subsisteixen. El barranc de Xiva (o del Poyo) i el sistema de séquies complets. La zona d'esbargiment al voltant de l'ermita de Santa Anna (municipi d'Albal) i tota la zona ocupada pels diversos horts de Picanya i Paiporta.

    Observacions. El que cal millorar són els serveis públics (autobusos, metro, trens de rodalia), no facilitar a qualsevol preu la utilització del cotxe privat. Per altra part la presentació de determinades preguntes i fotografies de l'enquesta em sembla altament enganyosa.

    ResponElimina

Sigau correctes i respectuosos, els comentaris estan oberts a tot el món.